Smaklöst

"Jag vet att ingen vill läsa min status, men ibland när jag har tråkigt, lägger jag mig i en sovsäck, häller smör över mig och glider runt på köksgolvet och kallar mig för en mördarsnigel."
 
Ovanstående status florerar på Facebook just nu. Det är ett spel där alla som kommenterar eller gillar statusen hamnar att lägga upp samma status själv för att leken ska kunna fortsätta. Detta för att uppmärksamma bröstcancermånaden.
 
Min fråga är, på vilket sätt hjälper det bröstcancerdrabbade eller -forskning att vi sprider en status som inte har nån som helst koppling till det? Istället tycker jag att vi ska passa på och skänka en slant till forskningen, exempelvis genom att köpa någon av Rosa Bandets produkter.
 
Rosa Bandet Finland
Rosa Bandet Sverige
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hade inte stött på den faktiskt. Men håller med dig :)

2014-10-27 @ 10:15:32
URL: http://www.saralene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback