Som julafton

Kändes lite som julafton i fredags då vi fick börja gå igenom allt som kom i mammalådan, även om jag redan kikat på nätet vad den ska innehålla. Har inte alls gillat "retro"mönstren på vissa plagg o inte heller de starka orangea. Men faktiskt var det inte så illa som jag först trodde, enda jag egentligen inte tror jag kommer använda är de randiga sparkbyxorna. Min favorit bland kläderna blev väl kanske de turkosa byxorna, jättehärlig färg!
 
Överlag i lådan så var sovsäcken bäst. Så otroligt söt med igelkottarna på.

Kommentarer
Postat av: ?

Men herrejeee... vad är det för fel på randiga sparkbyxor? Skärp dig!

Svar: Randigt är det inget fel på, var mer färgkombinationen som var lite väl mycket för min smak.
Niini

2013-03-17 @ 22:15:42
Postat av: Sassan

Vad är mammalådan för nåt? Har du liksom f å t t det där? Vilken lyx i så fall ;)

Svar: Jepp, såhär bra har vi det i Finland :) Det är FPA (har hand om arbetslöshets & studiestöd, sjukpenning, föräldrapenning mm) som erbjuder alla blivande föräldrar denna låda eller 140€. Mer om det finns att läsa här - http://www.kela.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/171001105505EH?OpenDocument
Niini

2013-03-22 @ 12:44:39
URL: http://bebisgrejen.blogspot.com
Postat av: Isabell - mamma till Embla och bebben i magen

Lite avundsjuk nästan, varför har inte Sverige en sån? ;)

Svar: Säg de :)
Niini

2013-04-16 @ 12:57:50
URL: http://annaisabells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback