Buzzador: Valio PROfeel II

Nu har jag provat några av Valios ProFeelprodukter, närmare bestämt hallon- samt jordgubb-blåbäryoughurtarna, proteindrycken med chokladsmak och vaniljkvargen.

Joghurtarna var tjockare i konsistensen än andra joghurtar. De hade en lite sträv eftersmak av syrlighet som var både bra o dåligt beroende på smaken.
Hallonjoghurten passade tyvärr inte riktigt mig. Den kändes sträv och lite grynig o jag började mer tänka på jordgubb än hallon. Den blev dock bättre då jag blandade i lite mysli. Jordgubb-blåbärsjoghurten däremot var riktigt god trots den aningen tjocka konsistensen. Jag fick känslan av att de var mer mättande än vanliga joghurtar och passade väldigt bra som morgonmål o under mina vaknätter då hungern finns men inte lusten att äta så mycket.

Vaniljkvargen var väldigt syrlig i sig själv, så jag provade att blanda den med lite frukt. Med apelsin blev det rätt bra, lite socker till så hade det blivit ännu bättre. Banan funkade inte alls ihop med kvargen. Äpple däremot var riktigt gott att blanda med.

Proteindrycken hade jag förväntat mig skulle smaka som oboy men den smakade nougat vilket faktiskt var lite av en besvikelse. Tror den hade varit godare om den hade smakat mer choklad. Det som var väldigt bra med denna var att den kan förvaras i kylskåp några dagar efter att man öppnat den.

Det finns även naturell joghurt, jordgubbskvarg samt proteindryck med kaffesmak och jordgubbssmak. Hann tyvärr inte prova dessa.
Sammanfattningsvis så kan jag tänka mig köpa mer av joghurtarna och ifall vi nån gång gör nån efterrätt så kan kvargen också vara ett alternativ. Proteindrycken var tyvärr något som jag inte kommer köpa fler gånger.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback