Löpprogram

Kom in på ämnet löpning och kondition idag på kaffepausen. Påpekade att jag gärna skulle springa men kondisitonen än på en 80-årings nivå för mig och då blir ju motivationen stor också när man knappt orkar springa 300 m utan att börja flåsa.. En arbetskamrat berättade att hon använt sig av ett program hon hade sett i en IForm-tidning som hon tyckte fungerade superbra. Så sagt o gjort, google är min vän! Hittade programmet o tänker testa, tar trots allt endast 15 min av min tid (i början).
 
Här är Vecka 1 med början idag?! Eller möjligen på måndag..
Dag 1 (t ex måndag)

5 min. rask gång

1 min. joggning

5 min. rask gång

1 min. joggning

3 min. rask gång

15 minuter totalt

 
Dag 2 (t ex onsdag)

5 min. rask gång

1 min. joggning

5 min. rask gång

1 min. joggning

3 min. rask gång

15 minuter totalt

 
Dag 3 (t ex lördag)

5 min. rask gång

2 min. joggning

4 min. rask gång

1 min. joggning

2 min. rask gång

14 minuter totalt

 

Kommentarer
Postat av: Elin en trappa upp

Jag har också kört ett program i perioder för att öka kondisen, det funkar super.

2012-08-29 @ 15:53:33
Postat av: Sara

Jag har kört precis just detdär programmet från iForm. Och det funkar verkligen! Från att det var jättetungt och jobbigt att bara springa en minut så orkade jag till slut springa en hel halvtimme :)

Svar: Låter lovade :) Ser framemot att slippa flåsa som en dåre för minsta lilla ;)
Niini

2012-08-29 @ 17:11:05
URL: http://www.saralene.blogg.se
Postat av: Alexandra

Låter bra det programmet! :)

Svar: Härligt att höra! Du har ju lite bättre koll än mig :)
Niini

2012-08-31 @ 13:52:19
URL: http://alexandrablomqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback