Papper goes hår

Papper siktar in sig på hår just nu. Och vad är inte mer passande med tanke på alla mina frissabesök o mer eller mindre radikala tilltag på senare tid.

"För att komma igång kan du till exempel fundera på de här frågorna." Så då gör vi så!

 

1. Lägger du ner mycket tid på ditt hår? Följer du hårtrender?

2. Vilka metoder använder du dig av för att avlägsna kroppshår?

3. Skulle du kvinna kunna visa dig ute i håriga ben?

4. Hur mycket påverkar en persons hårväxt (både på huvudet och kroppen) ifall du finner honom eller henne attraktiv?

 

 

Jag har som sagt en längre tid varit rätt led mitt långa hår, speciellt när orken att inte göra något åt det föll på o det eviga planerandet för att duscha (vägrade föna dendär manen o ca 3-4h tog det innan det hade självtorkat). Så efter bröllopet var det tack o adjö i försök att hitta en mer lättskött frisyr. Efter ett antal vädor till frissan tycker jag att jag börjar få det hela under kontroll, numera behöver jag endast ta till plattången på sidorna av huvudet och torrt är det på betydöligt kortare tid än 4 timmar. Att det dessutom går mindre schampoo o balsam är bara en trevlig bonus! Om det sen är moderiktigt eller inte, det får ni själv avgöra. Huvudsaken är väl att man trivs i sin kalufs.

 

Kroppsbehåringen sen ja, de gånger jag orkar göra något åt ögonbrynen så blir det min gamla trogna pincett som får arbeta. Sen är det rakhyveln som gäller på övriga ställen, speciellt under armarna för där är det nästan bara äckligt med hår. Benen är väl inte lika noga om det finns lite stubb, speciellt inte vintertid. Är bara bra med lite extra päls på benen då ;)

 

Som jag redan sa så ogillar jag hår under armarna, på män kan det gå såvida det inte är helt vildvuxet. Skägg äör inte att föredra, så himla stickigt o hår på bröstet kan väl anses manligt men jag kan faktiskt gosa in mig i Turbo om jag vll trycka näsan i en massa hår. Som första intryck man väl håret inverka, men lär jag känna nån med väldigt kraftig hårväxt (eller knappt nån alls för den delen) så spelar det nog inte nån större roll om personen i fråga är väldigt trevlig.

 


Kommentarer
Postat av: Annika

Janå, Danne jobbar kväll så har lite att göra... hu jobbar du om kvällan då?

2011-09-05 @ 22:07:21
URL: http://aanxi.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback