Vår dag - del 1

Vi hade väckning sådär en 8-tiden för o börja göra oss i ordning. Solen sken mellan några få moln, 15 grader visade mätaren o vinden var frisk, våra värsta farhågor hade inte besannats.

Kl. 8.30 skulle jag infinna mig vid frissan för hår och smink, satt där till 11-tiden o blev vacker ;) Bara att skynda hem sen o slänga i sig lite frukost i väntan på Ammi, min hjälpreda, o Ken Kackur som skulle agera fotograf. Sambon fick skynda iväg efter blommorna från floristen. När fotografen väl kom blev det dags att försöka få på sig alla kläder medan han satte i gång med fotograferandet. Stay-upsen var verkligen en story i sig, hur många strumpor har bruksanvisning?! Att få på underkjolen var också bland de lite knepigare sakerna, speciellt när jag stod färdigsminkad så varken klänning eller kjol gick att dra över huvudet.

 



När vi var klara dök sambon upp med de supervackra blommorna. Tio poäng till Wasa Florist. Dags för sambon att börja göra sig klar. Jag hade köpt en morgongåva som han fick lite tidigare eftersom de fyllde en funktion på bröllopsdagen, manschettknappar.




Väl påklädda o klara var det dags att packa ihop oss i min Honda o bege oss mot Sandviksvillan och första fotograferingsplatsen. Vid Brage hembygdsmuseum blåste det kallt! Men det var så vacker plats så vi var tvugna att stå ut o riskera min frisyr.




Efteråt gick vi till Sandviksvillan för o ta lite foton på bl.a. våra skor, kan tillägga att jag hade tre par skor under dagen. Gummistövlar påvägen till de första fotograferingsplatserna, rosa Vagabond under fotograferingen och ett par vita Vagabond (även stundentskorna) under själva vigseln o festen. Här fick Turbo också vara med på några foton men har var inte särskilt intresserad..








Väl klara på de två första ställena bar det av mot Malax o ån. Här hann vi ta några snabba foton innan vi gav upp för den hårda vinden. Vidare mot Neste o höjdpunkten av vår bröllopsfotografering, nämligen en träbro. På egen risk begav vi oss ut på bron efter att Ken kollat så den inte faller sönder. Många vackra foton blev det och vi kan intyga att bron var ranglig men håller nog för tre vuxna människor.






Vidare mot kyrkan med ca en timme kvar till vigseln. På parkeringen tog vi mellanmål Ammi o jag medan karlarna gick för o hitta lite fler fina fotoplatser. Min J o jag blev infösta i ett hörn bak på kyrkan, kan erkänna att detta var jag en aning skeptisk till, men snyggt blev det. O roligt hade vi!




In i kyrkan för några snabba knäppningar innan gästerna började anlända. De första lyckliga hann se oss innan vi hade plåtat klart uppe på trappavsatsen och i kyrkbänken.



Blev att fort gömma sig i sakristian innan fler gäster anlände, Ammi tog position i kyrkbänken o Ken lämnade oss för att förbereda vigselfotograferingen. Kl. 15.30 sitter vi tryggt i sakristian, nervositeten hade ännu inte slagit till.

Kommentarer
Postat av: Anka

Tänk va myki stress för en liten sak :D

2011-08-22 @ 15:45:42
URL: http://aanxi.peppar.fi
Postat av: Hanna

Ser ut som om ni hade en fin bröllopsdag! :)

Svar: Absolut! Minnesvärd :)
Niini

2013-02-05 @ 22:16:44
URL: http://fruedholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback