Grattis till mig!

image130Idag lämnar tonåren mig föralltid, vissa av dem kanske man kommer sakna lite.

Att bli 13 var inte så speciellt vad jag kan minnas, en lugn start.
Att fylla 14 var rätt kul, man fick börja fara iväg till Åminne och Solf.
15 var inte så illa det heller, skriba och konfirmation. Morbror började bjuda på vin och champagne i mindre doser, man blev "torr bakom öronen".
När 16 kom hade jag insett att jag behövde moped-
körkort så då införskaffades det. Här någonstans blev jag också otroligt lat har jag minne av.
17 var inte så speciellt, ett års vänta kvar till 18. Började bilskolan.
18, finally! Ut till Ollis för att fira mitt i veckan, måste ha min födelsedagsdrink. Njöt av kroglivet, körkortet och förlovningen som ägde rum.
När 19-årsdagen kom hade kroglivet lugnat ner sig, studentläsandet kommit igång på allvar, sökandet efter lägenhet och packandet inför flytten likaså. Hann ta studenten och både hyra och köpa lägenhet tillsammans med min J.

Nu är man 20 då, tonåren har tagit slut och man får börja införskaffa starkare saker på Alko. Tyvärr kallar jobbet 14.30-21.30, så det blir inte så mycket firande idag. Tjuvstartade igår med att bjuda J på kaka och mysa i badet. Och nu ska jag börja motioner mera, försöka få tillbaka lite av den kondition som försvann vid 16.

Kommentarer
Postat av: anna

Grattis! :) Hoppas du får en fin dag!

2008-01-17 @ 11:28:56
URL: http://youknowme.blogg.se
Postat av: Nina

Tack! :)

2008-01-19 @ 13:03:24
URL: http://Niini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback