Sambon/fästmannen som gör allt för mig

Måste bara säga, sambolivet äger allt!

Igår kväll var jag minst sagt nere, mitt i allt kom jag på (igen) att jag varken vet upp eller ner med min framtid. Sökte till två ekonomiutbildningar, men efter att ha läst materialet till det etta inträdesprovet kom jag fram till att det där är nog inget för mig ändå. Slapp i varje fall in på den ena skolan, men har tänkt söka till sjukis nu på hösten istället. Men jag vill inte det heller! Vill inte få skiftesarbete, kan ingen finska, vet inget! Kanske man skulle tacka ja till tradenomplatsen i alla fall... Inte den blekaste aning alls faktiskt, och att jobba ett år tycks inte gå så riktigt bra det heller eftersom det aldrig dyker upp något jobb.

I alla fall, så är jag så tacksam att jag fick ha min älskling hos mig igår. Han offrade nästan halva nattens sömn bara för att trösta mig. Stackaren sitter säkert och halvsover i arbetet idag, och allt bara för att visa att han bryr sig och vill finnas där för mig. Han är bara så underbar, man började gråta ännu mer när han sa sådär fina saker. Tror inte jag skulle klarat av att somna över huvudtaget om vi hade bott på skilda stället. Jag behövde verkligen honom igår, mer än nånsin tidigare. Det är såhär det ska vara när det är äkta kärlek, han ställer upp i vått och torrt. (hah, nu börjat tårarna rinna igen när jag tänker på hur underbar han var).

Jonas, tack för att du alltid finns vid min sida. Jag älskar dig!

image82

Kommentarer
Postat av: Anka

Tror int riktit att dö kan utgå från hede materiale hu skolan e. Di hadd ju bara tagi några texter så de sku få se hu motiverad man e att börja... tänker skicka in mina papper i måron ja så e di där i tid :)

2007-07-17 @ 19:38:53
URL: http://bloggen.fi/aanka
Postat av: Emma

Hördu jobb brukar inte ha en tendens att bara "dyka upp". Man brukar nog måsta anstränga sig själv för att hitta ett jobb om man vill ha/behöver ett!

2007-07-19 @ 11:25:36
Postat av: Nina

Emma > Aijj du tror int ja söker? Jag ringer, mejlar, postar, ringer mer, springer vid arbetskraftsbyrån, hör mig för. Men det finns en ond cirkel, för att få jobb behöver man arbetserfarenhet för att få arbetserfarenhet behöver man jobb. Är inte så enkelt att få nånting då min erfarenhet tydligen inte duger till nånting...

2007-07-19 @ 13:25:43
URL: http://Niini.blogg.se
Postat av: Emma

Men vad man har för sorts erfarenhet brukar hänga ihop me hurudant jobb man söker. Barnpassning etc. brukar inte räknas som arbetserfarenhet (obs! nu talar jag bara allmänt, jag vet ju inte vad du har haft för jobb tidigare) Plus att man ska inte ställa några krav då man söker sitt första jobb, så e de bara, man måste vara beredd att göra allting man bara kan tänkas få tag på!

2007-07-19 @ 15:24:15
Postat av: Nina

Har varit ledare för en barngrupp i två år, men det tycks inte räknas som merit nånstans mellan himmel och jord. Har sökt allt från lagerarbetare till dagisfröken, så jaa.. jag söker allt, utan några som helst krav.

2007-07-19 @ 18:24:40
URL: http://Niini.blogg.se
Postat av: Emma

Inte för att vara taskig, men jag tror inte att barngruppsledning räknas som merit på hemskt många ställen, tyvärr. Förutom möjligtvis om du har sökt till dagisfröken, men jag råkar veta att det finns fler utbildade barnträdgårdslärare/socionomer än vad det finns jobb åt dem, så jag tror inte att de vill ha nån som är outbildad inom området då. Tänkte bara på dethär med kraven... om du inte vill ha skiftesjobb eller nånstans där du måste kunna finska så är det VÄLDIGT svårt att hitta ett passande första jobb. Har du sökt till butiker etc.? Där börjar mångas arbetskarriär..

2007-07-20 @ 10:33:18
Postat av: Anka

Emma>> Kan av egen erfarenhet säga att de e så gott som omöjlit att hitta arbete utan kontakter!!! Har man bra kontakter i olika företag e de ingen skillnad va man har för erfarenheter.

2007-07-20 @ 15:24:33
URL: http://bloggen.fi/aanka
Postat av: Niini

Men snälla Emma, när jag talade om det där med skiftesjobb talade jag om min blivande utbildning. Inte sommarjobb...

2007-07-20 @ 18:44:03
URL: http://Niini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback