Valentines day

valentine

Idag är det 14.2 då, alltså alla hjärtans dag. Men den ska jag och Jonas bojkotta! Dagen har blivit mer till en alla affärers dag, det har bara blivit ett komersiellt dravel. Vem vill egentligen ha något av sin käresta på en dag då det är ett "måste"? Jag åtminstone föredrar att få något på en "vanlig" dag, eller på någon av årsdagarna, det blir så mycket mer speciellt då och mer av en överraskning. Och dom man älskar ska man väl ändå bry sig om och visa det 365 dagar om året och inte bara en enda dag i februari. Nog kan man skicka ett litet kort till sina vänner om man så känner, samvetet tar väl lite överhand också om dom ger ett kort men man ger inget tillbaka. Men jag menar att man ska bojkotta sådant som att köpa nallar, hjärtchoklad och annat typiskt för alla hjärtans dag.

Ha e glad alla hjärtans dag nu iaf, men kom ihåg att visa er kärlek varje dag och inte bara idag.


Kommentarer
Postat av: Anka

Håller helt och hållet med dej!! Tycker att denna dag enbart sku hela vändagen o int nå alla hjärtans dag. Enda som jag tillägnar en tanke/kort eller något annat idag är mina vänner och mamm som fyller föstås. Klart att ja tänker på Danne o men de gör ja ju varje dag ;)

2007-02-14 @ 10:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback