Julen 2007

image123Då var julen så gott som över för i år. Tomten kom, även om han hade väldigt bråttom och magen på sned. Åt gott så det stod ut ur alla ändor och en hel del julklappar blev det också. Märks att folk anser det är J och jag, tror det var endast 5 julklappar som bara var till mig. Resten var till oss båda, inget fel med det. Kul att få julklappar tillsammans med älsklingen. Fick bl.a. en saltstenslampa, skitcool dörrmatta, 500 euro och väldens finaste underklädesset av J. Jag fick även ett par cerise crocs, hade själv köpt dem och mamma betalade senare så blev det en julklapp till sist. Bra att ha sen på praktiken. Men jag hade lovat mig själv att aldrig skaffa ett par när de först började dyka upp överallt, de är så otroligt obeskrivligt fula. Måste väl säga som en klasskompis sa; Det är lite av hatkärlek att ha ett par. För visst är de bekväma, ska nog lära mig att acceptera dem. Och igår blev det krog, vi skulle bara ut på en till O'Malleys men stod plötsligt med D i kön till Fontana. Dock gav D upp när vi nästan var framme efter över en timmes köande. Sen kö till garderoben och kö till spriten. Satt mest och såg på folk som passerade, talade lite med diverse känt folk. Och såklart våra milipojkar man inte sett på evigheter. Missade allt dansande p.g.a. att folket som dansade mest såg ut som packade sillar där de stod och rörde sig från sida till sida. Tjugo över tre började tryckarna så då dansade vi tryckare istället, det var romanstiskt och underbart. har inte dansat tryckare sedan lågstadiet, sen kändes det såklart extra bra att få dansa med min J. Kärlek. Sen köa som f*n till garderoben igen för att slippa ut och konstatera att det skulle bli ännu mer köande om vi ville ha nån mat. Så då stack vi till ABC istället efter två hamburgare. Kom i säng sextiden och upp idag tre för att åka till Böle och äta. Nu blir det film och sen kanske en kort promenad.

Kommentarer
Postat av: Mici

Javisst känns det rätt när d står bådas namn på klapparna. Åtminstone på en del. Min farmor vägrar tydligen inse fakta, förra året stod det emil inom parentes och i år endast mitt namn. Medan resten av "de äldre" nog hade bådas namn. Konstigt. Samma sak var d för äldre brodern.
Å dessa underbart sköna men ack så vidrigt fula crocsen ja :D Håller helt med dig! Även jag hade bestämt att inte köpa. Men nog finns dom där i skåpet för d. Å faktist, dom är helt underbart bekväma på jobbet! :)
God jul (i efterskott?!) och gott nytt år på dig!

2007-12-27 @ 12:45:18
Postat av: Nina

God Jul och Gott Nytt År på dig med :)

2007-12-27 @ 14:49:58
URL: http://Niini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback