Turbo -

Fästingmedel

Idag har Turbo fått en stoor läderboll, eller den var stor för honom iaf (ca 10 cm i diameter skulle jag tippa). Och en tandborste är införskaffad, testandet gick riktigt bra för han satt bara snällt och lät matte prova. Tandkräm ska han få så småningom, gillade inte riktigt den de hade på djuraffären jag var och kollade till. Flytväst ska också införskaffas vilken dag som helst :)
Fästingmedlet sket sig, det jag skulle velat ha (PCL Fästing stop) fanns inte på apoteket. Hade bara Frontline vilket vissa hudraser är känsliga för (bl.a. sheltie) och Scalibor men det ska tas av när hunden ska simma och leka med andra hundar. Alltså fungerar inte det heller när han ska ha det på villan där han antagligen mest kommer simma och leka med Lucky (morbrors hund), dessutom har jag läst att om en annan hund slickar på det kan denne bli sjuk. Och jag vill verkligen inte orsaka att Lucky blir sjuk (btw så fick inget av dessa ges åt hundar under 5 kg). Sen hade de också ett örthalsband, men det har vi prövat på katten vi haft och fungerade inte ett piss. Så slutade med att jag köpte ett myggmedel från ACO som också kunde läggas på hundar så slipper Turbo iaf lite myggor. Så får vi lösa fästingfrågan med att kamma genom honom ordenligt när han varit ute.

Så var det med det, nu ska jag gå leka lite med får sötnos :)

Glömde, vi köpte en borste åt honom också :) gick väl sådär att borsta, Turbo ville bara bita så fick ta till lite torrfoder att ge så han skulle få annat att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0