Spara eller slösa?

Pappers tema för denna vecka är spartips o sparande. I vårt hushåll sparar en o andra konsumerar, eller jaa.. Maken betalar det mesta o jag sparar till vårt hus.

Skulle du säga att du har bra koll på din ekonomi?
Ja, det skulle jag väl vilja påstå. Lägger ca 80% av lönen på ett låst konto för hussparande.

Vad sätter du mest pengar på varje månad, om du inte räknar hyra eller lån?
Bensin, helt klart!

Vilket är ditt dummaste köp någonsin?
Oj, troligen något klädesplagg som jag aldrig använt men trott att jag behövt i köpandets stund.

Tror du att man behöver pengar för att kunna ha roligt?
Nää.. inte egentligen. Bara det finns en smula fantasi så kan man komma långt ändå.

Slutligen, vilket är ditt bästa spartips?
Usel på spartips i klassisk bemärkelse. Meen.. Lägg undan en viss summa varje månad på ett låst konto som är till för något speciellt. Du sparar garanterat då du inte kan flytta pengarna därifrån utan måste gå till banken ;)


Nu ska jag läsa andras tips så kanske vi kan spara ännu mera till husbygget :)

Kommentarer
Postat av: elfina

du, jag håller en tävling jag tror kan intressera dig! den kända alla krossade hjärtans dag tävlingen. Kitet man vinner består är: presentkort på glass, vikingline kryssning samt en lyxig hudkräm! kom förbi ♥

2011-11-02 @ 21:47:02
URL: http://elfinas.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

Oj, att spara 80% av lönen är inte illa, men jag antar att det funkar om din make betalar allt. Själv är jag en spara. När jag var yngre var jag en slösa, men nu har jag kommit fram till att onödig konsumtion i stora mängder inte gör mig speciellt lycklig.

2011-11-03 @ 01:45:48
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Anna ♥

Vilken underbart söt blogg! och underbart söt sheltie! Jag har också en liten sheltiekille här hemma :) Kram!

2011-11-04 @ 12:00:39
URL: http://annaelisabethnygren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback