Min första kostym

Har under mina 22 år ägt två kavajer, en som används rätt flitigt trots att den är vit men den är rätt vardagslig. Sen har jag även ägt en beige som köptes till konfiration men användes aldrig. Men inte en endaste kostym har jag ägt! Så går det när man är för liten o klen för såna kläder.
Idg hittade jag dock en snygg kavaj när jag var på stan med A, som vanligt provar jag en 34 bara för skojs skull. MEN, denna gång var den (hör o häpna) för liten! Tror A kan intyga att jag fick nåt slags märkligt lyckorus ;) Efter två samtal (ett till mamma betalar o ett till sambon lånar) så fick en hel kostym följa med mig hem då även byxorna satt bra :) Nu blir det bara o vänta in ett bra tillfälle o använda alltihopa!

Nu väntar jag in DHL som ska komma med mina bröllopsböcker direkt från förlaget! Ibland kan det vara bra att inte ha återförsäljare av svenska böcker i Finland ;)

Sen blir det att vänta på Min J för o utföra diverse ärenden, bl.a. köpa en asigt snygg lampa till skrivbordet (om det finns såna i Vasa?!). Sen ska vi fortsätta klura lite på våra inbjudningar :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jo tydligen tycker di att di får jier va di vill i honde skolon!

2010-04-19 @ 15:39:21
URL: http://malintikkala.blogg.se/
Postat av: Malin

Mamma betalar? Vilken lyx :D

2010-04-19 @ 18:01:05
Postat av: Nina

Malin - Jomen såklart! Brukar inte mamma betala första kostymen ;)

2010-04-19 @ 19:18:53
Postat av: Annika

Ha å haft 2 kostymer i mitt liv, en vit som ja bara ha haft 1 gång då va konfirmerades och en svart som ja kanske ha använt 5 gånger. Den vita ha blivi bortlaga för läängsen och nu ha även den svarta försvunnit, man sku väl no iaf måsta äga 1 kavaj... men Danne har ingen heller, så då behöver int ja heller ha nån :D

2010-04-19 @ 19:59:30
URL: http://www.aanxi.blogspot.com
Postat av: A.

lyckorus minst sagt.. :D hah. Bra att den passa. Själv ha jag aldrig ägt en kavaj eller kostym. Men kanske sen då jag blir mager kan jag köpa en :P

2010-04-22 @ 13:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback