Operationsuppdatering

Aah, inkomsten säkrad en tid framöver igen. Fick bekräftat idag att jag ska jobba över sportlovet och samtidigt meddelade hemvårdsledaren också att jag får sommarjobb där. Så var det fixat, behöver jag inte oroa mig över det :) Synd bara ifall VCS bestämmer sig för att erbjuda mig jobb, men det tvivlar jag på. Är garanterat många som kommit  längre i sina studier som också söker. Sen hinner jag nog jobba på sjukhus i framtiden, är trots allt där jag riktar in mig på jobb sen när jag blir klar.

Annars har andra praktikveckan på ny avdelning börjat, går riktigt bra tycker jag. Handledaren är lite sträng och det är egentligen bra så lär man sig ordentligt. Och riktigt trevlig är hon också. Har redan hunnit med massor! Första kvällen blev det att blanda iv-mediciner och sticka i.m. (i muskeln). Unde vekcna blev det rätt många i.m., både i armar och ben. Ett x-test har jag också gjort, lite nervöst när man bara tagit blodprov en gång förut men jag fick beröm av patienten hur bra det gick så det var skönt. Var på en operation iadg också, men handledaren ska nog försöka fixa ännu en för denna var väldigt liten. Bara en kanal vid handleden som skulle frigöras (minns inte vad det hette), med lokalbedövning så vi for inte helst via uppvaket. Men men, en början i alla fall.

Nu spela lite PS3 i väntan på att Min J ska hitta hem från gymmet, sen blir det lite tv och sen i säng inför ett nytt morgonskift.

Kommentarer
Postat av: Anka

Bra att böri me en liten operation och sen övergå ti en "större" :D sku aldri klar av att ge en spruta åt nån annan, så att man pickar där man ska och int missar om man t.ex. skall i nån blodådra... usch :D

2009-01-19 @ 20:31:06
URL: http://ankka.blogg.se/
Postat av: ammi

onsag går int riktit.. staffe fyller 25 då så ja ska baka överaskningstårta och sånt åt honom. :)

vi borde börja med domdär promenaderna nåndag :)

2009-01-19 @ 20:36:03
Postat av: KatarinaZ

Visst är den, jag blev totalt kär i den :D

2009-01-22 @ 10:48:48
URL: http://katarinaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback