Ta igen

Eftersom blogg.se varit nere ett tag och jag fick ett rätt stort behov av att blogga efter Pampas så samlade jag allt jag skrev i notepad-dokument. Så nu ska ni få läsa!


Alldeles för tidig måndagsmorgon

Helgen är över och Pampas likaså. Blev riktigt bra i år också, precis som de andra åren. På fredagen var det som sagt skola som gällde fram till 12-tiden, dock hade jag och M inte riktigt tålamod så när läraren var ca fem minuter försenad bestämde vi att hon nog inte skulle komma. Så vi stack till Prisma och inhandlade brännvin (tänk att det skulle ta tre månader innan jag utnyttjade att jag blivit 20...) och öl. Hem till mig och börja på, M med spriten och jag med att göra mig klar och invänta släktinvasionen som skulle komma så småningom. Runt 12 drog vi iväg till torget, satte oss mitt i smeten och avnjöt varsin cider/öl i solskenet. Strosade runt lite i affärer, drack några öl till, förklarade för en utlänning vad Pampas var och såg självklart på Olympiaden. En 16-tiden bar det av hem för att förbereda oss för kvällsfesten på Fontana, sen till en pizzeria för att få lite mat i oss. Där vi för övrigt hittade J:s vänner så vi drog till A sedan för att få i oss resterande sprit vi tagit med. Runt 21-tiden bar det av till Fontana där vi sedan spenderade kvällen och hade jävligt roligt!
På lördagen bar det av till Smedsby UF i mer eller mindre bra skick beroende på vem av oss man menar. Kom rätt sent så vi fick avnjuta fruksoten i någorlunda lugn och ro. Sen hem och vila upp sig innan det skulle bli inflyttningsfest senare på kvällen. Blev dock två inflyttningsbjudningar istället för en. Först till D & P på kaffe runt 19-tiden för att sedan dra vidare omkring 21 till J & M.
Igår tog vi det lugnt, var till ABC på kaffe med D & P efter att vi hade visat dem runt i Vasa. Ska introducera dem till Vasas nattliv så småningom också. Det var helgen i stora drag det då.

2008-mars-31 @ 06:28



Måndagsmorgon

För sådär en timme sedan stack min J till Åbo, skulle testa något hos en av deras underleverantörer. Han kommer hem imorgon kväll, undrar om jag kommer få sova inatt?

2008-mars-31 @ 07:11


Loppmarknad

Utgifter när man slutar tidigare
Lopptorg - 12.50
Bensin - 20
Mat - 21.65

Fick goda nyheter när man kom till skolan idag, läraren vi skulle ha på eftermiddagen hade fått förhinder så slutade redan 11:30. For med J på lopptorg, skulle mest kolla vad som fanns. Kanske hitta ett pennställ. Kom hem med fyra krukor, perfekta till både sommar- och vintergardinerna. Hittade även splitternya plastbunkar att lägga socker och sånt i. Nina är nöjd! Men fy så mycket skräp det fanns också, fattar inte varför man ens ids dra dit en del av det som var till salu. Och det var en väldigt egendomlig lukt där också, började riktigt klia i näsan. Sen förde jag tillbaka J till hennes bil och begav mig iväg mot affären. Handlade, blev inte så dyrt trots att jag köpte lite andra varor än vi vanligtvis gör. Men är nog glad att det är min J som står för de flesta utgifter i vårt hushåll, skulle inte klara mig så långt på egen hand. Ska göra en riktigt god middag + efterrätt åt min älskling tills han kommer hem imorgon. Dels för att han förtjänar det efter två långa arbetsdagar och bilfärder och dels för att vi varit äkta sambos i exakt ett år imorgon.

2008-mars-31 @ 14:21


Vaka

Oh shit, Nina steg upp 6-tiden och Nina ska vaka inatt. Undrar hur pigg man kommer vara imorgon i skolan?!

2008-mars-31 @ 15:31

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin middag?!:S :D

2008-04-01 @ 14:34:57
Postat av: Nina

Jo men det blir vad man gör det till ;)

2008-04-01 @ 14:41:58
URL: http://Niini.blogg.se
Postat av: Annika

Kan bara sej att loppis e he besta som finns!!! Sku kunna spring på loppis varenda da bara man sko ha tid ;)

2008-04-01 @ 16:26:05
URL: http://www.ankka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback