Den lägenheten

Oj om jag skulle minnas vad jag hade att berätta nu. Bara en liten, snabb titt på vad andra skrivit och vips har denna gamla, senila tant glömt vad hon hade att komma med. Fast så gammal är jag inte, kom bara fram till igår att snart är tonåren över. Ska man vara vuxen då? eller återgår man till att vara barn, jag röstar för det senare. Fast jag är på väg till det tidigare, förra måndagens lägenhet ska kollas igen idag. Nu känns det som vi hittat den, såg tre stycken igår men ingen gick upp emot den. Har redan berett oss på lånet, sparandet och jobbsökandet. Hoppas verkligen inte att det blir några bakslag nu när det känns som vi hittat den lägenheten. Jag blev rätt säker när vi för skojs skull var och såg på en lägenhet för 275 000 euro här i närheten. Rena rama palatset, en sån som man drömmer om att få bo i. Såg ut som ett nybyggt egnahemshus, fast luftigare, d.v.s. bättre. När vi kom ut därifrån kom jag fram till att den lägenheten kan också bli nästan lika fin bara man fixar golvet här och målat om där. Kanske byter något skåp och får in lite fräscha möbler. Nu känns det bra, nu kanske vi får ett eget hem tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback