Trubbel med hemmet

Uppe innan man vaknat igen. Men det gör inte så mycket, får i alla fall vakna brevid sötbollen.

Hyresvärden ringde igår. De som bor i lägenheten nu påstod att de inte hade något vatten i sin nya lägenhet och skulle velat bo kvar en vecka till. Vad jag förstått så renoverar dom den, och har gjort det sedan februari. Brukar inte vatten vara det första man fixar till sin lägenhet? Både Jonas och jag tror att det där bara var bullshit för de ville ju egentligen bo två veckor in i april i lägenheten. Men hur desperat kan man bli? De hade påstått att de talat med en jurist. Bode nog börja träffa hyresvärden nu och skriva på kontraktet så de inte har något att säga till om. Dessutom har det varit sagt 1.4 hur länge som helst nu och själv har man inte precis så mycket extra kläder och sånt mera. Allt är nerpackat och aldrig att jag börjar packa upp allt igen. Och vem skulle vilja flytta mitt i påskhälgen? Inte jag i alla fall, de får nog banne mig komma och flytta precis allt åt mig i sådana fall. Nåja, men det lät nog som att vi skulle få den 1.4, hyresvärden sa att de får lov att flytta ut så är det bara. Så får hoppas att det löser sig nu då, för jag skulle bara inte orka med nåt tjafsande. Får väl hitta nån annan lägenhet i såfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback