Vad har hänt?

Oj oj, vad alla skriver om vad det gjort det senaste året, känner pressen på mig att jag också borde. Så här kommer en kort version av vad jag hittat på det senaste året.

- Fyllde 19 den 17 januari med smått firande, sista året som tonåring börjar.
- Skrev studenten
- Fick seriös ångest över vart jag skulle bege mig efter sommaren
- Firade Pampas för sista gången utan halare
- Flyttade ihop med J den 1 april
- Firade 1 år som förlovade och 2½ år tillsammans den 24 maj med picnic och god mat
- Fick min systemkamera införskaffad och fotomanin började
- Fick den efterlängtade studentmössan 2 juni
- Firade midsommar med kusinerna och i samband med det cyklade längre än jag todde jag orkade
- Åker ner till Åbo för att köpa bil
- Tackade nej till VYH
- Hade världens grymmaste kräftskiva
- Stack till arbetskraftsbyrån för att skaffa jobb
- Sökte till SYH sjukskötare och elingenjör
- Bestämde oss för att skaffa hund
- Slapp in till sjukskötare och grät glädjetårar
- Tog andra skedet
- Började skolan med spänning, fick två nya underbara vänner och en sjukt härligt klass
- Sitzarna började, dock har jag endast kommit mig iväg på eftersläpp än så länge
- Erfarenheten att vara gulis 12 september. Jättebra lag, synd att vi inte vann
- Inser att latin är värre än finska
- Klassfest
- Får min halare, nu kan festen börja
- Hesa på inflyttningsfest och shopping
- Bestämmer oss för att köpa lägenhet vilket resulterar i helgnöje några veckor framåt
- Inser att vissa tenter är upp åt r*ven omöjliga
- Första vintern som sambos börjar
- Blir intervjuad angående Tusby, vilket resulterar i censur i tidningen senare. Jag kan väl inte hjälpas att just jag som inte brydde mig skulle bli intervjuad
- Hittar en lägenhet i Sandviken
- Firar 3 år tillsammans 24 november
- Köper lägenheten i Sandviken och påbörjar en flytt som visar sig ta en hel månad
- Går med i N.U.D-styrelsen fr.o.m. årsskiftet
- Firar jul med släkt och J
- En hel del festande
- Firar nyår, vet ännu (17:08) inte vad vi ska göra.


Blev en rätt lång lista sist och slutligen, men vi tar en kort om kommande års händelser i alla fall;

- Gör min första praktik på ålderdomshem
- Lämnar tonåren bakom mig och fyller 20 den 17 januari
- Firar 1 år som sambos 1 april
- Firar 2 år som förlovade 24 maj
- Inleder mitt andra år vid SYH
- J fyller 25 år
- Firar 4 år tillsammans

Sen får vi se vad annat 2008 för med sig, förhoppningsvis blir det ett lika bra år som 2007.

Kommentarer
Postat av: Sara

Önskar jag hadd fått läs hede i VBL om Tusby... :P

2008-01-02 @ 15:59:06
Postat av: Nina

D va hufvudstadsblade, och bara att kom hit så får du läs. Ja har e spara :P

2008-01-02 @ 17:39:50
URL: http://Niini.blogg.se
Postat av: milla

"Inser att vissa tenter är upp åt r*ven omöjliga" håller fullständigt med:D

2008-01-06 @ 13:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback