Simma i kloakvatten

Så ska vi dra den härliga storyn om när min J simmade i kloakvatten. (Observera att det mesta är vad de berättade åt mig). J sitter vid datorn i all skönan ro efter en dag på jobbet, mamma/pappa + bröderna har varit till bekanta i Smedsby och ringer för att kolla om de kan komma upp en sväng innan de ska till mommo/moffa. Det går bra tycker J. Här fattade jag inte exakt hur det var men något i stil med: J upptäcker att det är massor med vatten på hallgolvet, och öppnar wc-dörren för att se att det forstar upp vatten ur golvsilen. Grannarna på andra sidan hade samma problem och hade redan ringt sugbilen. J springer ut och haffar dem innan de hinner gå till grannen, M/P kommer samtidigt. De tar alla handdukar de bara hittar och torkar, proppar och stoppar. J ringer mig på jobbet ca 21:10 med orden "Vi har översvämmning". Mycket mer än så får jag inte veta. När jag väl kommer hem står en stor jäkla bil utanför och en stor slag instucken i vårt sovrumsfönster. När jag kommer in får jag instruktioner att dit och dit får du inte gå med skorna, här och här ska det ännu torkas. Efter ca 1h 20 min far gubbarna vidare för att hjälpa grannen och vi börjar moppa. Klara att börja ta natt när klockan närmar sig 12.

Jaa... det var den trevliga historien som utspelade sig igår kväll. Idag återstår att tvätta skit ur 70% av våra handdukar, badrumsmattan samt några av Turbos leksaker. Sen ska disponenten informeras om att nu banne får de sluta skjuta upp remonten av rören. Och dessuom ska skåpet under köksbänken rengöras. Yesterday was such a nice day! Får se vad vi får för vattenskador nu då...

Btw tror jag att jag borde stjäla hem lite rengöringsmedel och desinfektionmedel, för vet ni hur mycket bakterier vi måste ha här?!

Kommentarer
Postat av: anna

hördu man sir it häjla sidon din! iaf it jag!

2008-07-04 @ 10:07:48
URL: http://youknowme.blogg.se/
Postat av: anna

he jag sir buri från " I med och..." e syns alltså it hede furi he, om e tex je in bild elå na där.

2008-07-04 @ 14:36:37
URL: http://youknowme.blogg.se/
Postat av: Pia

Strunt i decinfektions medel.. köp Domestos.. typ 70% klor ;)

2008-07-05 @ 11:06:57
URL: http://www.bloggen.fi/Piisu
Postat av: Wysteriia

Humm..hela din meny syns inte åt mig? :/

2008-07-05 @ 14:25:26
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Linda

Åj suck vilken dag! Hoppas ni int får na stora vattenskador!

2008-07-05 @ 17:22:28
URL: http://www.bloggen.fi/studieliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback