Snacka om att vara ett klåp!

Just så, visst regnar det idag. Eller snöar eller vad fan det nu gör för tillfället. Äckligt väder är det i vilket fall som helst! Blir säkert slaskigt och vått snart, önskar snön skulle smälta bort över en natt om den nu ska bort ännu. Bara man skulle slippa det förbannade slasket.
Imorse klantade jag mig nog mer än nånsin. Hade varit efter en vän och skulle backa ut från gården deras, vanligtvis viker jag in på en sidoväg dom har på gården, men idag backade jag för långt för att kunna göra det. Nåja, tänkte jag, då backar jag bara direkt ut på vägen istället. Sagt och gjort, började backa men kom snett, alldeles för snett så jag fastnade in en snökarm. Försökte köra framåt ett antal gånger med resultatet att det bara slirade. Sa åt dom andra att vi sitter fast, gå ut och knuffa på. En tittade ut, konstaterade "hur sjutton ska vi slippa ut då menar du?" Snön gick sådär allmänt ända upp till bilfönstret nästan. Ett sista försök var att helt enkelt försöka backa ut bakändan d.v.s köra framändan in i snökarmen istället. Nog kom vi loss då alltid, men blev en vacker halvcirkel i snön, 20 cm  från en tall. Snacka om att klåpa sig! ;D

Jahaja, snart sticka iväg till Wärtsilä och hämta hem prinsen och sen till stan och handla. Hoppas jag hittar något, har lite köpmani känns det som. Tur att man har med nån som inte är helt blind för manin och ser om det verkligen är något att ha.



Bil klantande
Kanske lite svårt att förstå om man inte sett gården, men gjorde så gott jag kunde. ( Har faktist bara 7 i teckning så att..)

Kommentarer
Postat av: Anka

Föstår mej int riktit på teckningen, men sku knappast kunna rit nå bättre själv så ja ska int kritiser den ;P
Som tur e så ha ja alrig lyckas klåp till he så myki då ja ha kört... ännu iaf. :D

Man lär sej för varje klåperi man gör!! Så nästa gång kommer du ihåg dehe å gör int om samma klåperi :)

2007-02-02 @ 12:12:32
Postat av: Anonym

KOm fram till att jag ALLTID ska sväng in på hande sidovägen iställe för att back:P

2007-02-02 @ 12:18:13
Postat av: Anka

Eller så backar du in på gården från vägen å sen ere bara att kör iväg :P

2007-02-02 @ 20:24:37
Postat av: Anonym

haha, njaa kan risker att gör om samma då fast från andra hålle:D

2007-02-03 @ 15:07:12
Postat av: Anka

Risken finns :D Man du behöver ju int kör in på gården utan du stannar ute vid vägen o väntar...

2007-02-08 @ 19:03:17
Postat av: Petra

HAHA! Tal om bra rita:P

2007-02-17 @ 17:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback