Hjälp mig rensa

Nu behöver jag hjälp! Vi drunknar snart i leksaker här hemma, det är gosedjur, leksaksmat, bilar, böcker, pussel, koppar och kippor.. Stort och smått och jag blir snart galen på alltihopa som dräller över hela lägenheten. Det krävs rensning minst sagt, men frågan är.. Vad ska bort? Några smarta tips på vad jag ska tänka på?

Vissa saker leker han inte alls med när han är på egen hand medan han gärna sysselsätter sig 5-10 minuter med dem om jag leker med honom (ex. några stora mjuka klossar), ska det bort eller stanna? Alla gosedjur? Hur mycket ska han leka med sakerna för att de ska räknas som användning? Köket t.ex. leks det med nästan 24/7 medan dockan eller fjärrkontrollen nöjer han sig med sådär 1h/vecka ungefär...
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Knepigt! Jag har läst/hört och så gör vi också på jobbet att plocka bort såna grejer som barnen inte visar intresse för så mycket och så kan ni ju variera sen efter ett tag. Nu ärju han ganska liten ännu, men jag kan tänka mig när han blir äldre så blir det lättare för honom att ev. Komma ihåg och att fråga efter visa saker som du plockat undan.

2015-02-01 @ 18:57:44
URL: http://finachristinas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback