Sätt stilen!

Ikväll har jag varit på en riktigt bra och inspirerande föreläsning med stilexperten Katarina Althin (ni vet hon som stylar om folk i Go´Kväll på SVT). Vi fick börja med att göra ett test för att se vilken stil man har, det blev många skratt när vi kände igen oss på de mest tokiga saker. Som att vilja ha ett plagg no matter what, att inte ha något som passar till kvittar -jag har mer än ett sånt plagg-.
Vi fick lära oss om de olika kroppsformerna vilket var en riktig aha-upplevelse. Hur många tester har man inte gjort där man först tyckt man varit ett päron för att strax efter läsa om timglasformen och inse att nog passar man ju in där också.. Jag har då aldrig varit ett timglas, det är en sak som är säker och det är såklart den formen jag helst skulle velat vara för den ska vara så lätt att klä. Tricket var att kolla; var är axeln och var är bredaste punkten vid höften - var ligger midjan i relation till dem. Tog en titt i spegel när jag kom hem, kan nån gissa vad jag kom fram till? Timglas! Sen fick vi också tips om hur man framhäver och döljer, vad som förminskar och förstorar.
 
Vi fick också lära oss att göra upp "tårtor" för att se var vi ska hejda oss och var vi kan köpa på oss mer när det gäller garderoben. Jag vet att i den där festkategorin räcker det gott och väl medan jag kanske skulle kunna ta och satsa lite mer på accessoarer. Dessutom ska jag ta itu med att se över basplaggen - som egentligen är något helt annat än vad jag läst. Ni vet den lilla svarta? En vit skjorta? Svarta pumps? Not so nödvändigt för en småbarnsmamma och alltså inga passande basplagg för min del.
 
Nu ska jag inspireras lite mer av Katarina på hennes blogg!
 
 

Kommentarer
Postat av: Stilexperten Katarina

Hej hej, så kul att du har bloggat om föreläsningen. Hoppas du kommer att ha stor nytta av stilråden och att du hör av dig om du undrar över någonting framöver.
Tack för att du kom! Varma hälsningar Katarina

Svar: Det kommer jag säkert ha och mer tips ska jag suga i mig nu när jag har din blogg att läsa :)
Niini

2014-11-19 @ 19:59:57
URL: http://stilexperten.mabra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback