Buzzador: Veet II

Nu har jag testat av vaxa benen två gånger med Easy wax roll on-kittet. Kändes först nästan lite avskräckande att komma igång men när jag väl studerat bruksanvisningen så var det ju inte så svårt.
 
Första gången lämnade det en del hår och massor med vaxrester. Idag när jag vaxade andra gången gick det lite bättre så det krävs lite övning, speciellt med att försöka få vaxet jämnt då det gärna kom en klump om man stannade upp mitt i en rullning. Resultatet har ändå båda gångerna varit helt ok.
 
Det överblivna vaxet är däremot ett rent h****** att få bort, tog mer ont att försöka gnugga bort det än att riva bort vaxremsorna. Rätt kladdigt blev det också men från händerna tyckte jag kladdet gick bort rätt bra med medföljande rengöringsservetter.
 
Överlag kändes det väldigt tidskrävande att använda kittet i jämförelse med att raka då vaxet först ska värmas i 20-40 min och sen appliceras ett drag - på med en remsa - dra bort - lägg undan remsan - dra ett nytt drag o.s.v. Sladden till apparaten sitter dessutom fast i själva rollern vilket gör att den är i vägen mest hela tiden. Man kunde ha rollern lös i upp till 15 min stod det i bruksanvisningen men jag tyckte att redan efter ca 5 min blev vaxet svårare att applicera. Om de skulle designa om så sladden sitter fast i själva stativet så skulle det redan bli en del pluspoäng och bli lättare o snabbare applicering.
 
Hållbarheten var bra tyckte jag och jag kan nog tänka mig att fortsätta vaxa. Testade en av de medföljande vaxremsorna också och kände att det är nog ett bättre alternativ då det gick betydligt snabbare att värma o applicera.
 
Som Buzzador har du möjlighet att prova nya produkter och tjänster. Allt du behöver göra är att berätta om dem för dina vänner, öga mot öga och/eller via sociala medier. Att vara Buzzador är gratis och innebär många spännande möten mellan dig, dina vänner och nya produkter eller tjänster. Jag tycker Buzzador är ett superbra sätt att få prova på nya saker. Om du också vill bli medlem kan du registrera dig här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback