Juthbacka

Så har maken o jag tagit Juthbackaoskulden. Visst var det massor med skräp när men nog fanns det en del fynd här o där också. Mamma o jag fastnade direkt vid Tupperware, blev 2 burkar, en kanelburk o shaker för min del. O maken suckade, för vi har inte alls några byttor från förr. Men Tupperware är Tupperware!

Nåja, karlarna tappa vi såklart bort direkt så mamma o jag ströva omkring på egen hand. När vi kom till ett stånd med lippisar o jackor med bilmärken sa hon att här köpte brorsorna o pappa sina lippisar ifjol. Sagt o gjort, min Wärtsilälippis har sett sina bästa år så det blev en ny lippis! Tror ni inte brorsan hade köpt en nästan exakt likadan sen?! Jodå, jag har Honda - bilen o han har Honda - motorcykeln. Maken måste såklart o shoppa en lippis då också. Sen lite godis (betoning på lite för min del) o sen hem.


Kommentarer
Postat av: Anka

Har en såndär lippis ja å... men me Nissanmärke :D

2011-08-20 @ 17:02:44
URL: http://aanxi.peppar.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback