Mmm.. Maräng!

Titta vad jag slängde ihop igår.

Älskar maräng men har alltid dragit mig för att göra dem själv. Tror mamma o jag försökt en gång men jag har ett svagt minne av halvsvarta hårda saker då. Men igår bestämde jag mig för att testa. O det lyckades! Krispiga utanpå, mjuka o sega inuti.


Recept

3 st äggvitor
2 dl socker
3 droppar ättika
1 nypa vaniljsocker

Vispa äggvitorna, ättikan och vaniljsockret tillsammans med 1 dl av sockret till ett hårt skum. Var noga med att inte få med äggula för då är det nästan omöjligt att få hårt skum.

Vänd därefter ned resten av sockret. Klicka ut smeten på bakplåtspapper med hjälp av skedar. Grädda mitt i ugnen i ca 60 minuter på 100 grader.

Kommentarer
Postat av: Annika

He sku ja å måsta test, älskar maräng. Kanske man sku måsta gör en marängtårta ;P

2011-04-08 @ 17:07:54
URL: http://aanxi.pappar.fi
Postat av: A.

Jag använder endast äggvita och sockret. Lika många äggvitor som dl socker :) Blir hur bra som helst iaf :)

2011-04-08 @ 18:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback