En erfarenhet rikare o en skräck mindre

Hemma igen från tandläkaren o första lappningen ever. Lite stolt måste man ändå få vara när man snart är 23 o nyss lappat första hålet.

Såhär i efterhand kan jag väl summera det genom att det verkligen inte varit nånting att vara rädd för i about 18 år!
Men när jag först satte mig i stolen kom jag på mig själv med att vara ungefär lika avslappnad som en rökt sik. När tandläkaren sen började rengöra sådär försiktigt efter att vi kommit fram till att testa utan bedövning till att börja med (vad ska jag veta som aldrig testat lappa förr..) började jag fundera "det här var ju ingenting..". Sen ilade det till ända upp till näsan o jag som just hade börjat slappna av flög i taket! Jahapp.. bara att bedöva då! Men sen gott folk, sen var det nästan så jag somnade i stolen ;) Dock kommer jag ta med ipoden nästa gång, för ljudet när hon skrapade bort tanddelar (eller vad hon nu gjorde) gav mig obehag ända ner i tårna..

Kort o gott, nu sitter jag med något som känns som en mindre fläskläpp o en jääkla stor bomullstuss upptryckt i käften o undrar när det är lilla jul o dags att börja julpynta.

Kommentarer
Postat av: Anka

De få gånger som ja ha lappat nån tand ha ja no kört utan bedövning... hon frågar int nå mer heller om ja vill ha :) Pinas heldre de sekunderna e tar att borra än att sitt x antal timmar med fläskläpp sen

2010-11-17 @ 14:52:28
URL: http://www.aanxi.blogspot.com
Postat av: Anka

Fasar över då man måst dra ut nån visdomstand, DÅ kommer ja att vila ha bedövning i mängd och massor (fast di kanske int drar ut en tand utan bedövning heller?) :D Gar dö vä kommunal elo privat tandläkar?

2010-11-17 @ 17:17:26
URL: http://www.aanxi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback