Vilken var er första skräckfilm?

Min första skräckfilm kollade jag på sommarstugan tillsammans med min kusin en lördagsnatt. Jag minns inte hur gammal jag var, kanske gick jag i 2:an eller 3:an.. Jag minns ännu idag en scen där ett barn kröp ur sängen sent efter att hennes dockan hade försvunnit från stolen nedanför sängen. Hon letade efter dockan, och plötsligt drog den in henne under sängen. Förbannat vad vi skrek! Ända sen dess har jag velat se filmen igen för att se om den fortfarande är lika skrämmande.

Senaste avsnittet av Ghost Whisperer handlade om olika skräckfilmer, det fick mig plötsligt att tänka på denna film när offret hamnade ut för talande dockor. Melinda (Jennifer Love Hewitt) nämnde två filmer som det kan ha kommit från varav den ena var Chucky. Kollade upp båda filmerna, och jepp, I think I finally found my first horror movie.. Ikväll blir det med andra ord att kolla den :)

Minns du din första skräckfilm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback