Stenkaka

Jo tjena! Ikväll ska det bjudas på stenkaka.. Sämsta receptet ever som jag nyss bakat efter, undrar nog om mamma nånsin bakat det receptet själv. Tackar vet jag kakbottenreceptet som jag fick tidigare men som jag inte hittar.. Bara att börja leta på nätet nu då eller vara utan födelsedagskaka..

Grattis älskling!


Vad tror ni om denna?!


4 ägg 2 kkp socker 6 msk hett vatten 1 kkp potatismjöl 1 kkp vetemjöl 3 tsk bakpulver Vispa ägg och socker pösigt. Sätt i der heta vattnet skedvis. Blanda ner mjölen+bakpulvret. (Man kan också använda enbart potatismjöl.) Häll upp i stor kakform. Grädda i 2000 ca halv timme. Stjälp upp och låt svalna.

Kommentarer
Postat av: Malin

4 ägg

2 dl socker..

-vispas ihop



1 dl vetemjöl

1 dl potatismjöl

1½ tsk bakpulver

-blandas i



175 grader i 30 min!



lyckas säkert för den brukar jag göra.. :)

2009-09-20 @ 13:49:16
URL: http://malinlenajohanna.blogg.se/
Postat av: Silja

Lika delar ägg, mjöl och socker. Ett par teskedar bakpulver och vaniljsocker.



Vispa ägg och socker pösigt, tillsätt mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Grädda i en smord och bröad form med löstagbar kant, 175°C-ish, typ 30 minuter eller något ditåt. Presto.



Varför gör folk så enkla saker så komplicerade anyway?

2009-09-20 @ 23:27:06
URL: http://www.miumiu.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback