Min utvärdering

Har inte kollat semifinalerna, har inte sagt ett ord om ESC i bloggen. Kan väl ta en liten utvärdering av alla låtar vartefter de dyker upp nu då.

Litauen - En i mängden känns det som.
Israel - Rätt ok sound men måste den ena se så sur ut?
Frankrike - Får man säga att hon ser ut som en hora? Gillade inte alls detta bidrag.
Sverige - Sorry, verserna är helt ok men refrängen kan jag bara inte med.
Kroatien - Nej, helt enkelt nej.
Portugal - Hade förväntat mig något bra, men nej..
Island - Bästa balladen hittills!
Grekland - Första jag kan erkänna att jag gillar, rätt mycket faktiskt.
Armenien - Men herregud! Vad är detta?
Ryssland - Nej, trist.
Azerbaijan - Den gillar jag, svängig och skönt sound!
Bosnien & Herzegovina - Trist låt.
Moldavien - Vad har hon på sig?! Ser man inte på henne är väl låter ok..
Malta - Hade förväntat mig något vackert eftersom jag älskade Angel. Detta blev en besvikelse.
Estland - Bra början, tyvärr inte så mycket mer.
Danmark - Eftersom jag gillar Keatings röst gillar jag även denna.
Tyskland - Blir nog något jag kommer dansa till, godkänd! Lite småpervers ;)
Turkiet - James Bond? Rätt typiskt turkiskt, helt ok. Förresten, såna kläder vill jag också ha!
Albanien - Tjaa.. inte suger den väl men inte vet jag om jag skulle påstå den är bra heller.
Norge - Förhandsfavoriten. Kan man annat än gilla den?! Sån fantastisk scennärvaro!
Ukraina - Vet inte varför men jag bestämde min direkt för att inte gilla denna..
Rumänien - Alldaglig, sticker inte ut.. Dansarna hade dock snygga klänningar!
England - Undrar vilken musikal denna ska in i sedan? Helt ok, kanske en av de många favoriterna..
Finland - Behöver jag skriva något? Jag tycker Finland verkligen lyckats i år!
Spanien - Inget vidare avslut på alla bidrag..

Mina favoriter är med andra ord:
  • Grekland
  • Azerbaijan
  • Danmark
  • Tyskland
  • Norge
  • England
  • Finland
Detta var mina top 7 och självklart med Finland i täten ;)

Återstår att se vem som vinner nu då..


Kommentarer
Postat av: ammi

Azerbaijan och Tyskland är mina absåluta favoriter <3

2009-05-16 @ 23:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback