Ett tecken

Satt nyss och funderade om jag skulle behöva börja uppdatera folket med vårt liv, sen dimper plötsligt en begärna ner om att jag ska sluta skriva om tävlingar. Antar jag ska ta det som en tecken på att börja uppdatera!

Praktikvecka nr. 3 i ordningen börjar imorgon, fast för min del är det bara att köra på. Ledig i fredags och praktik hela helgen som fortsätter ända till fredag då tentskrivning väntar. Dessutom åkte handledaren på vintersemester idag så henne ser jag inte förrän den 17.12, d.v.s två dagar innan jullovet börjar för min del.
Har väl rullat på i helt bra takt, hade mellavärdering i mitten på veckan där jag fick höra att jag borde vässa armbågarna och ha mer frågor.. Jag är väl som jag är och ställer de frågor jag vill, patienterna gillar mig och det är ändå huvudsaken tycker jag.

Och nu börjar en av grannarna borra what the fuck tänker de med.. Ska vara tyst om 30 min, förbannade idioter...

Hur som helst, finska språket går väl sådär.. Överlag tycks den finska delen av våra patienter förstå vad jag menar och alla har hittills varit väldigt förstående och hjälpsamma om det hakat upp sig för mig.
T har ordnat ett besök hos patologen imorgon så då blir det att vara med på en obduktion, spännande! Synd bara att jag fick byta bort kvällsskiftet, handledaren tyckte det var bäst eftersom det är sällan man får chansen att vara med när de obducerar. Så då blir det sex dagar 7-15, tungt men det ska väl gå på ett eller annat sätt.

Hoppas ni känner er lite uppdaterade nu ;)
Nu ska jag hoppa i duschen och sen blir det glögg ochAndra Avenyn med min J.

Kommentarer
Postat av: mikaela

usch och fy med att lära sig finska, hur kan ett språk vara så otroligt jobbigt att förstå?? -.-

2008-12-08 @ 08:57:00
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv; haha, jag har nog inga planer än så länge på att bli grisbonde iallafall ;) .. men då behöver man nog antagligen också kunna finska, ifall man till exempel ska sälja grisar åt någon finne ;) ..

2008-12-08 @ 21:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback