Nu kommer det

Vågar jag sitt här utan att dö?

Det har talats om det halva sommaren. Har varit nära många gånger. Himlen var mörk, mycket mörk. Nu står regnet som spön i backen, blixten visar sig och mullret kommer. Äntligen?


Idag har vi städat, eller J mest. Jag har försökt återhämta mig från allt jobb, men en och annan tvättmaskin har varit på. Tvätten är sorterad, fattas bara att dammsuga och torka golvet. Sen sa vi byta i sängen och montera upp matsalsbordet. Jobbar till 13 imorgon, sen ska jag föra post-it lappar åt mommo och gå en runda på stan om vädret tillåter. Köpa  de blå bordstabletterna jag sett som kommer passa perfekt till vintergardineran. Kanske se om jag hittar några som skulle passa till sommaren också.

En blixt

På onsdag blir det antagligen möte angående rörremonten. Går rykten om att de kan börja om 7-8 veckor. Då lär det dröja ytterligare ca 8-10 veckor innan de börjar med vår trappuppgång. Vi bosätter oss i Smedsby under nyår ser det ut som. Trevligt med bastu men åh så jag längtar tills vi får komma tillbaka och börja måla, fixa och pyssla. Sommaren 2009 kommer vi ha lägenheten som verkligen är vi.

Inget muller ännu.. måste vara väldigt långt borta.

Igår for vi till villan och spenderade hela dagen där, lyckades till och med släpa med svärmor. Blåsigt men ändå skönt med lite lugn och ro. Turbo fick springa av sig så stackarn har inte annat än sovit idag. Har ingen lust att äventyra min kamera så bild kommer komma senare.

En j*vla ordentlig blixt! och muller direkt efter. Tror jag kryper upp brevid min älskling nu.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Du som verkar vara en tjej som kan tänka dig om får pussas med din J hur mycket du vill. Ni är jättefina ihop och jag önskar all lycka till er :)

2008-08-17 @ 18:46:18
URL: http://nittonhundra91.wordpress.com
Postat av: ammi

Ja fy, ja e livrädd för åska. Igår då vi sku sova så mullra de massor å blixta å ja bara grät.. :( Fydå.

2008-08-18 @ 10:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback