Jokela - what else

Eftersom jag är bosatt i Finland förväntar sig folk kanske att jag ska sörja och beklaga mig över vad som hände i Jokela igår. Ända jag har att säga är att jag har ingen som helst åsikt om saken, det berör mig inte speciellt mycket. Jag är bara arg på samhället och alla i hans närhet. Han måste mått otroligt dåligt väldigt länge för att känna att han måste ta till något såhär drastiskt. Hänt är hänt, att jag inte känner mig berör har möjligtvis att göra med att jag inte fått in det i skallen ännu. Men så är det nu bara. Som grädde på moset blev vi dessutom intervjuade för HBL:s gallup om saken, kommer i nästa lördags tidning (17.11). Ska hur som helst tända ett ljus, är trots allt en hel del som mist en nära i gårdagens drama.

Studiebesök vid sjukhuset idag, fick lära oss en del som vi redan kan med lärde oss att vi inte borde kunna. Så där ser man, ett studiebesök räcker för att få reda på att skolan lär ut fel. Annars har jag trillat på stan största delen av dagen, både ensam och med C. Hittade en halsduk, inte precis en sån jag ville ha men den duger bra. Nu ska man snart äntligen få i sig lite mat, skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback