En öl

Länge sedan jag sovit såhär länge, men om man behöver ca 10-11 timmars sömn så blir klockan lätt 13:30. J var på W-middag igår och jag hade menat läsa lite på tent men det blev det inget av. K frågade om jag skulle med till Amarillo, hon var sugen på en öl. Två-tre öl senare och snart stängningsdags bestämde vi oss att dra vidare, men inte hem utan till O'Malleys. Där blev det ytterligare 1-2 öl. Här ska observeras att det endast är K som stod för ölen, själv skulle man möjligtvis vara chaufför senare så jag slutade efter den ena menade. Mot 1-tiden ringde jag J och undrade om de skulle börja söka sig hemåt ifall vi skulle slagit följe. Runt 01:30 kom kursgänget som varit med och innan vi visste ordet av hade J, K och jag inte gått hem utan hamnat på Sky med resterade människor. Helt okej var det, fick öva lite engelska. Och där blev det en cider för min del och ytterligare en öl för K:s del. Nångång efter 3-tiden började alla inse att de skulle upp om ca 2-3 timmer så då var det (äntligen) dags att dra hemåt. Så att, så kan det gå när man ska ut på en öl med K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback