Jag nästan flög

Uj vad det blåste idag, trodde nästan man skulle flyga iväg ett tag.
Har hunnit en hel del idag redan, var till Vasa elektriska och skulle ge rätt adress med de hade tydligen redan luskat ut att det var något konstigt så de hade nog installerat rätt trots allt. Vi hade ju klantat oss och trodde att vi bodde i 46B, men det är tydligen huset brevid och egentligen så bor vi i 46A b. Men bra att det blev upprätt. Satt förresten en gubbe och diskuterade om ett elavtal, samtidigt satt han och talade med en medelålders (sur)kärring. När nästa bås blev tomt så gick vi dit, kärringen var ju ändå med gubben. Strax efteråt var gubben klar och gick, då gick kärringen fram och gnällde "jag är nog ganska säker på att jag var före dom två också". Men härregud! förlåt då för att vi antog att du var med den där gubben när ni satt och pratade. Dessutom skulle hon väl ha kunnat säga "ursäkta, men jag var nog före" eller gå fram innan vi gick. Jävla gnällkäring, hon får väl skylla sig själv ffs!
Vi har också varit och sett på mina potentiella studentklänningar. Jag vill att Jonas också ska gilla den så jag bad om hans åsikt eftersom mamma och jag hade olika favoriter. Blev nog den röda som föll honom i smaken också, så snälla, snälla, snälla se till att ni får storleken i rätt färg! Ja, så skulle vi efter ett USB-minne till Clas Ohlson också, men de hade slut på allt. Jonas har en kompis som jobbar där så han sa att de är affär nummer 43 i ordningen, vilket betyder att 42 andra affärer ska ha varor före. Så blir väl att fara till Gigantti istället, vi ska ju ändå åt det hållet idag när vi far till EM och ser på något bord att ha i hallen. Man måste passa på när de har slutförsäljningsrea :D

Äh, det kommer en massa skit som Norton klagar på när man är inloggad på det här nätet. Igår konstaterade vi också att det loggar in massvis med underligt folk via oss. Så nu blir det väl nästan inget bloggskrivande eller dylikt innan vi får vårt riktitga nät... om ungefär 2 veckor *suck*.

Kommentarer
Postat av: lotta

alltså... vad klagar du på egentligen?? du klagar på att din mans mamma lagar mat... du klagar på att ert namn inte kom direkt på dörren *suck* du klagar på att el-tanten var fittig.. well life is- eget fel att NI klanta er... du klagar på att klänningen inte fanns i rätt färg...
du e vadå 19 år... de finns värre saker i livet än allt de du nämnt!! öppna dina ögon!! klaga inte innan du lärt dig själv vara så perfekt som du kräver att andra ska vara!! jag läste denna blogg av ren misstag...ångrar de nu... men HALLOO... man kan ju inte vara och tänka som du!!!! man kan inte vara så bitter som du!!!! bara klagar på exakt allt som man kan klaga på... börja jobba själv på ett arbete där du ser såna som du klaga, se efter själv hur lätt de e att vara såna som du till lags!!!!
Det finns folk som e fattiga, som svälter som dör... de finns folk som har de sååååå mycket värre ställt än dig.. du kan tala sen då du tappat en bästa vän... som du inte längre kan tala me... som du inte längre kan se... som du aldrig kan ringa mer... som du aldrig kan tala me mer....
då inser du vad små saker DU egentligen klagar över... hur liten världen är...

ursäkta om jag förolämpat dig, men kom igen... dessa ting du klagar på e bagateller... sen då du verkligen upplevt en tragedi lär du veta vad som gäller, vad som e viktigt, vad som betyder nåt- kan lova dig att saker som en klänning... namn på en dörr... mat av mamma / svärmor betyder inte värst mycket... Saknaden ovh hålet i ditt hjärta e så stort...

R.I.P. Anders 5.4.2007 (min bästa vän i livet)...

2007-04-12 @ 04:05:37
Postat av: Anka

Hehe... kanske sko va bra att vet var man bor ;)Btw vann ha tö hitta nain klänning jer i Vasa??

2007-04-12 @ 08:06:47
URL: http://bloggen.fi/aanka
Postat av: Niini

Vet du, jag har läst genom mina gamla inlägg och jag klagar inte.
Jag har också mist människor som står nära mig. Men just nu är jag glad att jag är så lyckligt lottad att jag har de personer om jag har i min närhet. Jag kan ju även meddela åt dig att en människa skulle inte orka leva om hon skulle behöva gå omkring och tycka synd om alla som har det värre än hon.
Beklagar att din vän dött, men läs inte min blogg och kritisera när du fortfarande sörjer och uppenbarligen inte kan se klart.

Anka> Iss ja int seg än:P man vet ju aldri ifall nain anin åv abina kommer på att hitt å köp an ;) Kan seg sedan tå ja vet om di fått/int fått an :)

2007-04-12 @ 09:11:37
URL: http://Niini.blogg.se
Postat av: Anka

Heh.. kan nu sej att int ska ja ha nån klänning int, va bara nyfiken för ja tycker att man int hittar na fina klänningar här. Men berätt sen då du ha fått den bara så ingen hinner före :)

2007-04-12 @ 09:21:47
URL: http://bloggen.fi/aanka
Postat av: malin

haha (syftar på inlägge åv "lotta").. varför måst sörjandet av en bästa vän ga ut uvi aar, okända människor?:D ja jiestas :p

2007-04-12 @ 11:34:05
Postat av: Jenny

Bra skrivet Lotta! Jag har reagerat på precis samma sak som dig, har bara inte kommenterat det eftersom damen här inte tycks kunna ta åsikter som avviker från andras (syftar på tidigare inlägg). Men va jag ville säga att det är synd att det finns sånadär bittra människor på denhär jorden som klagar på små skitsaker, det är de människorna det är riktigt, riktigt synd om! varför klaga när svärmor vill laga mat? Skulle jag vara du skulle jag vara överlycklig att inte behöva fundera på maten själv. Och tror du att posten inte hittar hem till dej bara för att namnet inte står på dörren samma sekund ni flyttade in? Och Malin, jag tror inte Lottas sörjande går ut över bloggskribenten, hon bara poängterade hur sjukt det är att inte ha nåt annat att göra än att klaga, vem fan orkar höra på såntdär, för jag antar att du e en bitter en annars också!

2007-04-12 @ 12:37:27
Postat av: Jenny

Jag menade ju givetvis inte att Malin är en bitter en, utan bloggskrivaren.

2007-04-12 @ 12:45:07
Postat av: Anka

Ojj va folk orkar häng opp se på va en för er okänd person skriver... Och du Jenny bara för att man kan låt bitter när man skriver ett blogginlägg så betyder de int att man e de annars!!

Int int tycker jag att hon "klagar" över nått annat en sin svärmor... vet int ens om ja sku kalla de att klaga, tycker att de e ganska så förståerlit att man kanske int alltid orkar fara nånstans..

2007-04-12 @ 18:02:43
URL: http://bloggen.fi/aanka
Postat av: Johanna

men ojojOJ då :D

ninas blogg is the magnet tå e gäller upprörda svar på random inlägg :P


orka inbjuda till ordfight? Nej, inte idag för min del. ..även om lite halvdålig underhållning aldri e fel.. :D

folk svälter, folk dör. äh, what's new?

---

annars nina? verkar e fix se me na jobb?
min studentklänning e också röd! *viktig info*
man sku kanske bord ha träffis nain gang snart..? typ..far ut xD (planer fö 1:a maj? börja riktit just funder på va alla ha tänkt om he...ja ha nu int tänkt na ;)) så att vi int syns nästa gang på dimissionin ungefär ;)

2007-04-12 @ 18:21:36
Postat av: Sara

Lotta, det är klart att det finns miljoner saker som är jobbigare än att fara till svärmor på lunch eller att inte hitta rätt storlek på kläderna. När nån dör till exempel. Och alla vet det.
Men trots att men fått helt nya perspektiv på livet kan man inte tvinga nån annan att se saker på samma sätt, eller klandra dem för att de har sina prioriteringar. Detta är ändå en blogg om Ninas vardag, varför får hon inte skriva om saker som hon tänker på då? Eller får hon inte ens tänka som hon gör?
Ingen blir glad av en pessimist, men alla har sina stunder då man vill klaga. Och Jenny, varför läser du här då om du inte är intresserad?
Tydligen så vill ni få Nina att bli en solskensmänniska som aldrig klagar, men sånt uppnår man inte genom att vara fräck.

2007-04-12 @ 18:24:19
Postat av: Jenny

Om vi ska tala om att vara fräck här så tycker jag att sättet Nina skriver är väldigt nedlåtande, läser hennes pojkvän hennes blogg? Vad tycker han om vad hon skriver om hans mamma? Sku min pojkvän skriva sådär om min mamma så skulle jag bli väldigt sur! Men okej, slutdiskuterat nu bara. Man borde bara tänka sig för innan man skriver om andra människor med en såndär negativ klang.

2007-04-12 @ 20:00:47
Postat av: Jenny

Om vi ska tala om att vara fräck här så tycker jag att sättet Nina skriver är väldigt nedlåtande, läser hennes pojkvän hennes blogg? Vad tycker han om vad hon skriver om hans mamma? Sku min pojkvän skriva sådär om min mamma så skulle jag bli väldigt sur! Men okej, slutdiskuterat nu bara. Man borde bara tänka sig för innan man skriver om andra människor med en såndär negativ klang.

2007-04-12 @ 20:00:51
Postat av: Sara

Jag håller helt med dig om det, men vet nog att det är svårt att låta bli att skriva nedlåtande i sin blogg om man vet att personen i fråga inte kommer att läsa det. Ibland borde man verkligen lägga band på sig, hur svårt det än är ;)

2007-04-12 @ 21:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback