Dumförklarad

Klockan är 12.30 ungefär och jag har redan hunnit göra bort mig idag. Vi har fått vårt internet så nu ska det banne mig vara slut på trojaner och oinbjudna inloggare.
Jonas ringde och väckte mig när jag äntligen hade fått tag i sömnen igen (konstaterat att det är ganska svårt att somna om på morgonkvisten men alla bilar som kör). Nåja, han sa att Netikkagubben skulle komma och göra vad han nu skulle göra, kolla något. Steg upp och väntade på att han skulle komma. När han sedan kom hade jag inte riktigt piggnat i ännu, så när han frågade om vi hade (eller var vi hade) en sändare så hörde jag bara nånting om sänd så jag antog att han ville veta var vi hade adsl-modemet. Visade var det var, "det här brukar vi kalla adsl-modem" kommer det ur honom. Jahapp, var det inte det du frågade efter då? tänkte att whatever, inte orkar jag börja säga att jag vet och förklara att jag inte hörde vad han sa. Fick en rätt lång, välbeskrivande förklaring om vad det var och hur och till vad man använder det. Där var man dumförklarad! Han pluggade in nån grej som ringde om det fanns sändning, sedan gick han ner i källaren och kollade samma sak där för det var något som fattades på hans papper angående sändningen. Nåja, han kom upp tillbaka och konstaterade att det var perfekt för hastigheten vi hade valt. Packade ihop sina saker och frågade om Jonas skulle komma hem snart. När jag sa ja tyckte han "bra, då kan ju han kolla om internet fungerar. Ibland kan det ju bara fel på modemet också och i sådana fall så har han ju min mobilnummer så det är bara att ringa." Just så, dum, dummare, Nina? Kändes nästan som det eftersom han uppenbarligen inte trodde jag ens kunde kolla om nätet fungerade. Nästa gång tror jag nog att jag säger sanningen, jag var asigt trött och hörde inte vad sjutton du frågade efter...

Annars var människan riktigt trevlig, pratade på om ditt och datt. Påminde lite om min forna bilskollärare :P

Kommentarer
Postat av: Malin

Kanske Rune ha bytt yrke på senaste dagar?:D

2007-04-13 @ 11:39:41
Postat av: Malin

Kanske Rune ha bytt yrke på senaste dagar?:D

2007-04-13 @ 11:40:40
Postat av: Sara

Här ser vi först ett praktexempel på hädelse!
Din forna bilskolelärare, trevlig? Ursäkta, vem har du egentligen inbillat dig att du kört runt med? ;)
Men å andra sidan... Blablabla, å dumförklarar dig om du gör fel... Ganska lika ändå.

2007-04-13 @ 15:45:14
Postat av: Nina

malin> jepp, ungefär lika "runda" va dom båda, så me lite teatersmink så vet man ju aldrig ;D

Sara> haha, nåjoo :P men mena mest hede att an dro skämt efter skämt å pressa in lite ordspråk å "man bruk ju seg.." nu som då... men jaa, hede me att dumförklar stämmer ju nog å :D

2007-04-13 @ 19:12:22
URL: http://Niini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback